onsdag 22 januari 2014

Wilsons Promontary National Park

Anlände på söndagen, vid nationalparkens campingplats där vi stannade över natten. Badade lite, spelade kortspel och tog det lugnt. Första natten i tält gav mig festivalkänsla, ville ut och dansa framför scener och hänga med alla mina bästisar i campet.

Andra natten, mjeh not so much. Vi gick 16 kilometer under måndagen med packning på 20 kilo var. Dock var vandringen helt fantastisk. Delvis som att gå i regnskog, med ormar och ödlor och ormbunkar som räckte ovanför huvudet. Delvis vattenfall med bleka träd med fåtal löv omkring. Delvis klimat som påminde mig om Grekland och Medelhavet, med vit sand och såna där märkliga skralliga buskar.

Vi tältade nära havet båda nätterna, vackra platser båda två, men andra natten tog verkligen priset. Skulle ha mitt bröllop där om jag kunde.

Sammanlagt under 3 dagarna gick vi 38 kilometer. Två långa turer första och sista dagen, och en kortare men intensivare där emellan.

Trots att jag många gånger trodde att jag skulle dö där ute, med mina blåsor på fötterna (en täcker HELA lilltån), svaga knän och värkande axlar, ångrar jag inte en enda sekund att vi gav oss ut på detta. Sån himla bra upplevelse, och alla platser vi sett kan man bara nå till fots. Aej häftigt asså!!!! Så många gånger som jag bara stannade och log för mig själv åt hela grejen, lyssnade på tystnaden och ja nä. Häftigt ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar