tisdag 12 november 2013

Melbourne

Har förmodligen sett ca ingenting av denna stad, men jag älskar den. Mycket mer avslappnad än Sydney, mycket mer i min stil osv. Random konst överallt, fina gamla spårvagnar, husen ser ut som att den som designat dom var i 5årsåldern...och står precis intill t.ex. Victorias state library som ser ut att ha stått där förevigt. Haha helt underbart. Efter 2 dygn kan jag nästan tänka mig att bo här.

Vi har härliga roomies. Vänliga!!! Vi liksom hänger. De gömmer sig inte under sina täcken eller sitter med sina laptops dygnet runt. Roligt dock hur vi pratade engelska med Rebecca och Amanda ett bra tag innan vi insåg att de var svenskar. Måste väl betyda att vi kommit över vår svengelska dialekt?

Och träffade en kille från Åbo här igår. Herregud vad min engelska nu tagit över den plats som finskan hade i min hjärna. Härligt hur vi båda växlade mellan engelska svenska och finska ca 27 ggr per mening. Det gick bra!!!

Jarrod som vi träffade i Sydney kom och hälsade på oss här på Nomads ikväll. Pratade om allt mellan Nya Zeeland och Irland, haaha. På fredag tar han med oss på roadtrip så vi får se lite mer än Melbournes centrum, huuuur bra kille. Gav oss också tusen tips inför slutet på vår resa då vi styr mot Queensland.

Jaja. Bra sammanfattning. Aja. Imorgon lite outlet-shopping som Hanna längtar efter eller the sea life aquarium som jag längtat efter i veckor... Hehe. Godnatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar