torsdag 17 oktober 2013

Busy day

Vi hade en lugn och tyst frukost imorse, Ollie hade på något vis somnat om efter att ha väckt sina parents tidigt på morgonen. Vi spånade på namn till fölet John hämtade hem under dagen, gick väl sådär. Hanna och jag funderade på nåt svenskt. Björn eller Klas-Göran, tissempel.
  När klockan närmade sig 9 brummade vi in mot Wagga, busy day för farmers som hade tusen ärenden. Shoppingdag för extrajobbare som inte behövde vara med och t.ex. försäkra nya hästar.
Vi tog en kopp kaffe med familjen och Johns föräldrar Helen och Toby innan vi blev avsläppta i vårt nya favoritkvarter. Oh we almost went crazy. Kände mig så icke-bonnig när jag helt bekvämt ba provade partyklänningar på Ally osv. Viktigaste var ju dock - lite mer jobbjeans, lite varma saker att sätta på fötterna, lite mjukiskläder att ha om mornarna och kvällarna. Check check check. Jeggingsen vi köpte när vi va i Wagga med Des och numera ääälskar pga 1. så bekväma och 2. de var så billiga, var nu HALVA REAPRISET dvs 10 dollar.
"You can't go wrong with $10-jeans", sa kassatjejen. Åh nä.

Aja gu. Jag är helt förstörd efter allt vandrande i affärer. Jag som knappt gillar affärvandrande har ba gått å gått å gått å gått. Humöret på topp hela dagen?? Nu är jag lika sliten som Patch, gamlinghunden som i sakta mak knatar omkring här på gården pga glömt hur man springer. Vi får nog hitta en viloplats tillsammans imorgon, han och jag, och ligga där hela dagen.

Mmhm, bilderna. Vi hittade fina fotgrejer på Target. Isfötter is no more, så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar