onsdag 30 oktober 2013

Thursday

Fårauktion hörrni. 15 000 får eller nåt, sålda och köpta under en torsdagsförmiddag som denna. Landets största vettni, himla tur att vi bor så nära va. Inga får för DJ dock, han hade andra saker i åtanke. Som nya SKJORTOR att jobba i. "Ni två har inget att säga till om", sa han med en varnande blick innan vi klev in i affären.
  "Så länge de inte är fulla av hål, DJ."

Så lite Wagga centrum på det. DJ klippte sig och vi fick frihet i en hel timme. $6-dollarsjeans!!!!! Och fylla på godisförråd.

Hem efter café-lunch och DJ är iväg och får berättat för sig hur han ska fortsätta behandla sina växter hit och dit. "He tells us where to spray and what to spray." Ok.
  Här har vi fortsatt rensa DJs nya house paddock från sticks and stones. Inte världens sämsta syssla när svenneskinnet äntligen får se lite sol. Våga vägra bonnabränna.

Och, hm, ja, jag hanterar tempramentsfyllda unghästar, tjurar lika stora som traktorer, verktygslådor tunga som hus, kör bilar fast jag knappt lärt mig starta... och jag slår i min jävla säng och får världens blåmärke som gör äckelont? Vem är jag enz

Förövrigt håller vi på att bli artigt utslängda från Castines, men men ner om det när vi vet mer puss å kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar