onsdag 2 oktober 2013

Work

Vaknade feberfri imorse - inte mer än rimligt efter att ha sovit till och från i typ 36 timmar. Eller 798.
Så! Upp och hoppa, ut och jobba. Hostandes och nysandes spenderade jag första timmarna som farmarbetare på ett VÄLDIGT märkligt sätt.

Dvs, helt plötsligt fann jag mig själv på en bänk utanför vårt hus, mitt i sköljandet av de T-formade grejer vi någon halvtimme tidigare dragit ur Angus-kornas vaginas, medan DJ gav dem sprutor i en himla fart. Haha snacka om ny vardag. Tydligen är korna nu hormonproppade och redo att få sina första kalvar. Yay them.

Anyhow. Kände oss lite mer hemma resten av dagen, i stallet! Putsade och oljade de fina fina sadlarna och tränsen och red för första gången. Jag slutade efter typ 10 minuter dock, kunde inte andas, men fick i alla fall känna på det. Mycket mer likt det vi redan kan än jag trodde det skulle vara, vissa saker är lite spegelvända, men annars så. Största skillnaden är väl själva hästarna - att gå från Hamres tjuriga ridskolehästar till dessa sjukt känsliga och smidiga tävlingshästar.

Så. Jag vet inte. Men snacka om change of lifestyle. Det är så annorlunda att jag knappt lagt märke till allt nytt och märkligt(för mig) som hänt idag. Papegojorna som flyger omkring här och låter som sjuka spädbarn, de 500 fåren vi lite sådär i förbifarten bara tittade till innan middagen(och som är typ en bråkdel av alla får här) och mjo, det där med kossorna då.

Ny dag nya möjligheter imorgon. Får se vilket äckelpäckel vi får pyssla med då utan att riktigt tänka på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar