onsdag 9 oktober 2013

Clear Hills

Onsdag morgon, Jenn hämtade oss vid 9.30 imorse, och vi brummade vet inte hur länge på en ensam landsväg, som övergick till grusväg, tills vi kom fram hit, Clear Hills.
Här bor vi nu resten av veckan hos John, Jenn och deras lilla son Oliver a.k.a. Ollie. Ollie är ca tio månader gammal, underbar och äter ungefär allt som kommer i hans väg inklusive mitt hår, handdukar och solhattar.

Började med att göra i ordning vårt rum, flyttade in en extra säng och bäddade så fint. Hanna och Jenn bakade sedan kakor till efter lunch-fikat medan jag lekte med Ollie.

Sen ni. När vi ätit lunch med dagens uppsättning farmarbetare. Då ni.
KÄNGURUR!!!
Hittills har vi bara sett roadkills:) men när Jenn fick höra det sa hon "Vi har stora grupper med kängurur häromkring, vi åker upp på kullen där borta och kollar."
Och minsann, där var de! Ca 10 stycken "bara" dock, eftersom de blivit bortskrämda med gevär i helgen...
Så, kängurur - check på Aussielistan. (Inga bildbevis dock mvh bebis i famnen.)

Efter ett par timmar med kalvvaccinering, där VI fick sätta sprutorna, samt kylig kastrering av de unga tjurarna, är det nu dags för middag. Konstigt nog tappade jag inte aptiten när jag såg hundarna slafsa i sig kalvkulorna de fick kastade åt sig. HAHA but then again, när tappar jag ens aptiten?
Sa till Jenn att jag saknat pasta sen vi kom hit.
"So spaghetti bolognese for dinner?"
Ja, vi älskar Jenn.

Cheers mates.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar