måndag 28 oktober 2013

Höstlov HAHA

Här pratas det ju bara om springtime och att sommaren närmar sig. Ett höstlov från skolan minns jag knappt vad det är längre.

Red två hästar var efter lunch. Efter det kunde man ju tro att jag sprungit ett maraton i öken, svettenfall på ryggen osv...
  Jag hade fuxarna, Caroline och Bowie. Carolaylay don't run awayway, suckade jag när hon inte ville bli fångad i hagen. Ickerå, tänkte väl hon och jag med mina ickesporrar fick nästintill ponnysparka henne ett par gånger under ridpasset. På Bowie däremot kan man fatta galopp från halt typ, utan tvekan. Båda går dock exakt dit man vill nästan så fort man bara blickar ditåt. Åh fina hästar. 

Satt och andades som om jag vore i förlossning i värmen sen. Och så 1, 2, 3 så var vi plötsligt och tog ner taggtrådsstängsel på grannfarmen som DJ lite casually köpte häromveckan. Jag pajade huden på händerna och DJ pajade maskinen vi använde att rulla upp taggtråden på. Aja. Nu mat snart äntligen, JÄTTESENT menmen tacka sovmorgonen för det. Puss å kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar