fredag 25 oktober 2013

"It's the friday afternoon syndrome, like I can almost taste the beer."

Lite roligt är det ju det här, med vad som ger en glädje i livet vissa dagar.
   Jag menar, i onsdags kraschade jag inte DJ's bil när jag ensam körde över en stor kulle och tillbaka för att hämta vår lunch. Happy day mama.

Idag står jag och nynnar glatt och gör en liten dans när jag lyckas dra fram en fin, ren, gråvit bit ull och direkt kan lägga den i "good"-säcken. Eller bara "awww":ar lite för att åh titta vilket fint fluff(<3333).

Så blir det efter 2 dagar med ullrensning. Dan och DJ snaggar rumpan på fåren och jag och Hanna plockar ullen, kastar dålig ull i ful säck och bra ull i fin säck. Timme ut, timme in, lite coffee breaks ibland, lite övrig random DJ_måste_röka-breaks ibland. Samt sjunger fult till musiken som spelas på radion nu när jag i halvsmyg bytt från tråkig gammelmusik till Star FM.

Dan (med fredagssyndrom) är trött på får. Inte konstigt eftersom de beter sig som vildingar. Titt som tätt lämnar vi våra stationer och måste kasta omkring dom lite :)  DJ var den som lyckades bli sparkad i ansiktet dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar